امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن منطقه اصفهان

تعمیر و نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن اصفهان

امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن منطقه اصفهان

تعمیر و نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن اصفهان

این وبلاگ جهت ثبت اخبار، اطلاعیه ها و رخدادهای کلی امور نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن منطقه اصفهان و بطور کلی ارتباط با همکاران ناحیه اصفهان و سایر نواحی ایجاد شده است.
با ثبت نظرات در وبلاگ یا از طریق تلگرام شماره 09132861258 و کانال تلگرامی rstcesf@ ما را در این امر یاری نماید.
از صبر و شکیبابی شما سپاسگزارم
اکبر بوجاری

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ

۰

همزمان با سفر رئیس جمهوری انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرای دو خطه بافق- اصفهان- زرین شهر/ افزایش ۲.۵ برابری حمل‌ونقل کالا

با اجرای پروژه دو خطه بافق– اصفهان– زرین شهر و همچنین با اجرای تراک بندی و علائمی کردن مسیر، قابلیت جابه‌جایی بار تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ موسوی مدیر پروژه دو خطه بافق اصفهان زرین‌شهر با اشاره به این موضوع که این پروژه از دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اواخر سال ۹۲ قرارداد اجرای این پروژه منعقد شد که هدف اصلی از اجرای آن، افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و مهمتر از همه احداث خطی به عنوان بار محوری سنگین در کشور بوده است.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که برای پروژه فوق در نظر گرفته شده بود سرعت قطارها در این محور به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که برای این منظور بایستی هندسه برخی مسیرها تغییر می‌یافت.

وی اضافه کرد: پروژه فوق در ۱۲ قطعه تعریف شده که طی مناقصه‌هایی که برگزار شد،  ۸ پیمانکار برای آن انتخاب شده است.

موسوی عنوان کرد: از دیگر اهداف این پروژه، افزایش حجم جابه‌جایی بار و مسافر براساس استراتژی و سیاستی است که بر عهده راه آهن کشور گذاشته شده است.

مدیر پروژه دو خطه بافق اصفهان زرین شهر تصریح کرد: برمبنای سیاست ریلی کشور سهم بار از ۱۰ در صد بایستی به ۳۰ درصد ارتقا یابد؛ بنابراین با اجرای این پروژه برای اولین بار در کشور، زمینه برای افزایش سهم بار فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام این پروژه که با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است امیدواریم ضمن کاهش مصرف سوخت و آلودگی کمتر، بار محوری به ۲۵ میلیون تن افزایش یابد.

وی یادآور شد؛ با اجرای تراک بندی و علائمی کردن مسیر قابلیت جابه‌جایی بار تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

موسوی افزود: با توجه به مشکلات و موانع مالی که بخش ریلی با آن مواجه است، اواسط سال ۹۵ پروژه فوق به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر پروژه دو خطه بافق اصفهان زرین شهر اظهار کرد: این پروژه سهم بسزایی در درآمدزایی راه آهن دارد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
اکبر بوجاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی