عملیات شبه بازسازی محور چاریسه اسپیدان بطول 68 کیلومتر آغاز شد
عملیات شبه بازسازی محور چاریسه اسپیدان بطول 68 کیلومتر آغاز شد
روح الله آقادوستی رئیس حوزه
اسپیدان گفت: در این عملیات که از دهم دیماه 94 آغاز شد، در مجموع 113 هزار تراورس
چوبی با بتنی تعویض و نیز 30 هزار متر مکعب بالاست تخلیه خواهد شد.
وی افزایش ضریب ایمنی مسیر را مهم ترین ویژگی این
طرح دانست و خاطر نشان کرد: هر تراورس بتنی با وزن 275 کیلوگرم به دلیل سنگینی
بیشتر به نسبت تراورس های چوبی استحکام بیشتری برای خطوط ریلی به همراه خواهد داشت،
و از نظر ایمنی و ثابت نگهداشتن عرض خط و استقرار، در قیاس با خطوط تراورس چوبی،
از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حذف اتصالی در بلاک و جوشکاری طویل در این محور باعث رفع خرابیهای موجود و کاهش استهلاک ادوات نقلیه ریلی و آسایش مسافران خواهد شد.
رئیس حوزه اسپیدان، با بیان این که این طرح سبب مکانیزه کردن نگهداری خطوط ریلی و ایمنی سیرقطارها می شود، اضافه کرد: علاوه بر این، افزایش حجم تردد، امکان افزایش حمل بار محوری، کاهش هزینه نگهداری خطوط و احتراق تراورس بتونی از دیگر مزایای این طرح است.